Po co firmy nad tym pracują

Do zalet SbW zalicza się ogólnie większą przestrzeń i nowe możliwości projektowania w kokpicie. Nadchodzące koncepcje pojazdów elektrycznych i zautomatyzowanych będą w dużym stopniu wykorzystywać SbW. Jest teraz więcej miejsca na nogi, ponieważ nie przechodzi przez nią już konstrukcja kierownicza. A kierownica może – o ile jest bezpieczna i rozsądna – przybierać nowe formy. W szczególności staje się mniejszy, a tym samym oszczędza więcej miejsca. Począwszy od wysoce zautomatyzowanej jazdy, w niektórych samochodach kierownica cofa się demonstracyjnie w deskę rozdzielczą, oczywiście na polecenie „przewodowe”.
pobraneSbW
ZF maksymalnie ułatwia producentom pojazdów przejście na tę technologię. „Opracowaliśmy SbW jako system skalowalny i modułowy. Oznacza to, że spełnia on wymagania różnych rynków i klientów. Jest to szczególnie ważne, jeśli chodzi o integrację z istniejącą i przyszłą architekturą pojazdów” – mówi Bitzer. W przyszłości można sobie nawet wyobrazić, że pojedynczy centralny komputer o wysokiej wydajności będzie sterował systemem SbW w połączeniu ze wszystkimi innymi funkcjami dynamiki jazdy. ZF już demonstruje, jak to będzie wyglądać dzięki platformie oprogramowania cubiX i koncepcji Chassis 2.0. Steer-by-wire definiuje również idealnie charakterystykę kierowania dla marki lub konkretnego modelu przy użyciu samego oprogramowania. Mechanika może pozostać niezmieniona. W przypadku wersji z kierownicą po prawej stronie – na przykład dla Wielkiej Brytanii, Australii, Japonii, Indii i Republiki Południowej Afryki – wystarczy zamontować tylko siłownik na kierownicy po drugiej stronie kokpitu.
Jeśli chodzi o bezpieczeństwo bierne, SbW porusza kilka rzeczy. Wyeliminowanie niektórych mechanicznych elementów układu kierowniczego oznacza po pierwsze, że jest mniej elementów, które w razie wypadku mogą stanowić zagrożenie dla pasażerów. Po drugie, otwiera nowe możliwości dla przyszłych pozycji montażowych poduszki powietrznej kierowcy. Bezpieczeństwo oznacza oczywiście również sprawne funkcjonowanie w trakcie eksploatacji. Z tego powodu sterowanie przewodowe ZF ma wszystkie niezbędne poziomy awaryjne i koncepcje bezpieczeństwa. „Zgodność ze wszystkimi normami motoryzacyjnymi i bezpieczeństwo cybernetyczne są naszym najwyższym priorytetem” – podkreśla Bitzer.
Ta innowacja w zakresie układu kierowniczego jest również elektryczna, inteligentna, oparta na oprogramowaniu i wzajemnie połączona – podobnie jak samochody przyszłych pokoleń. To sprawia, że ​​steer-by-wire jest przełomowym elementem systemu mobilności jutra. A także system wykorzystujący szanse transformacji branży.

Steer-by-wire obsługuje wszystkie poziomy zautomatyzowanej jazdy, aż po systemy mobilności bez kierowcy.